19 Haziran 2011 Pazar

Elif

Biliyorum sevgili okur.  Sizleri çok beklettim.  Ama sonunda oldu.. Bitirdim.
Ne yazık ki ben Elif’i beğenmedim.. Neden mi?
Malumunuz Paulo Coelho dini mistisizmi temel alan romanlar yazdı hep. Bunlardan biri de Simyacı’ydı. Tüm dünyada çok beğenilen bu kitabın bir benzeri diyebiliriz aslında Elif’e de. Paulo Coelho popüler kültür’e hitap eden bir yazar olması itibariyle zaten 1-0 yenik başlamıştı bendeki maça. Popüler kültür kitaplarından da beğenmediğim yok değil. Ne var ki bu kitapları okurken daha bir önyargıyla yaklaşıyorum yazara. Dolayısıyla çok daha seçici oluyorum. Paulo Coelho ile Simyacı aracılığıyla başlayan yolculuğumuz ne yazık ki Elif’le daha bunaltıcı bir hâl aldı.
Coelho uzun zamandır bir boşlukta olduğunu hissederek yollara düşer Elif’ de.. Yine tamamen ‘’hislerini’’ dayanak alır kendine ve nereye eserse oraya gider. Coelho bunu ‘’içindeki ruh’’un onu yönlendirmesi olarak algılamaktadır. Ve bu yolculuk sırasında da ona elbette ki eşlik edenler olur. Sonunda yazar gerçek benliğini ‘’Elif’’de bulur..
Çok fazla içime işleyen bir kitap olduğunu söyleyemem sevgili Kitap Kurtları. Şimdi aklınızda soru işaretleri vardır belki ‘madem o kadar iyi bir kitap değildi nasıl oldu da bu kadar övdü herkes’ diye. Cevabı çok basit aslında; reklam.Popüler kültürün can damarı. Yani sevgili Kurt’lar gözünüzde fazla büyütmeyin. Çok da bir şey beklemeyin bu kitaptan. Ama hazır yaz da gelmişken, güneşin altında hoş vakit geçirebilirsiniz.
  Elimdeki kitap Can Yayıncılık’ tan çıkmış olup;
      Yayına Hazırlayan: Emrah İmge
      Kapak Tasarımı: Ayşe Çelem Desing
      Kapak Baskı: Azra Matbaası
      İç Baskı ve Cilt: Ayhan Matbaası

      Keyifli okumalar..
      Unutmayın; hayat sayfalarda…

6 yorum:

temerrüt dedi ki...

Tevafukun böylesi,bendeniz bugün bu kitabı aldım da eve gelince de yazınızı gördüm, en yakın zamanda okmuaya başlayacağım.Bakalım ben nelerle karşılaşacağım,nasıl karşılayacağım.

kitaplarlayasiyorum dedi ki...

Bakalım. İyi okumalar :)

kahvenin seki makbuldür dedi ki...

rusya'yı baştan başa dolaşan bir trenin varlığı. "transsibirya" . bunu kestirdim gözüme kitapta ve sayfalarca aklımda bu kaldı.

kitaplarlayasiyorum dedi ki...

Kitap hakkında ki düşünceleriniz nedir peki? Merak ettim doğrusu.. :)

kahvenin seki makbuldür dedi ki...

yazarın 'hac' dışındaki tüm kitaplarını okudum, haklısınız simyacı ile benzer bir kitap. fakat ben coelho'yu hep beğenmişimdir ve biraz da imrenmişimdir. o yüzden simyacı ile benzerliği gözüme çok batmadı, kitabı da beğendim. hislerle hareket edilmesinin hep hoşuma gitmesi bir etmen de olabilir.

kitaplarlayasiyorum dedi ki...

Bir Coelho müptelasısınız yani..
Kitaplarının hepsini okumuş olmanız çok güzel. :)
Yeni yeni kitaplar için keyifli okumalar dilerim efendim.. İyi akşamlar :)

EMEĞE SAYGI

Aksi ispat edilmediği sürece, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği eserin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde ''alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu'' belirtilmeden ve yazıların linki verilmeden kullanmak hırsızlıkla eşdeğer suçtur. İlgili kanun gereği eser sahibi şikayetçi olduğu taktirde cezai müeyyidesi 3 yıldan 6 yıla kadar paraya çevrilemez hapis, 150.000/300.000 Tl ağır para cezasıdır..