23 Nisan 2011 Cumartesi

Sofi'nin Dünyası

İyi bir filozof olmak için gereken tek şey, hayret etme yetisidir…’
Jostein Gaarder 


    
    Sofi’nin Dünyası felsefeye giriş kitabı olarak okutulmaktadır.
    Felsefe tarihini yeni başlayanlar için uygun düzeyde ve sade bir dille yazmış olan Gaarder Sokrates’ten Freud’a tüm temel düşünürleri ele almıştır.
    Olaylar 15. Yaş gününü kutlamaya hazırlanan Sofi’nin bir gün posta kutusunda ‘kimsin?’ yazılı bir not bulmasıyla başlar. Daha sonra hayret etmenin tüm farkındalıklar için yeterli olacağını öğrenen Sofi, mitler, dünyanın oluşumu ve ruhla ilgili pek çok bilgiye ulaşır. Tüm bu yaşananlarla ‘kendini gerçekleştirmek’ yolunda önemli adımlar atarken kavrayışlarıyla olgunlaşan Sofi, ‘büyük patlama’yla mutlak sona ulaşır.
    Okurken felsefeyle ilgili çok önemli ve temel bilgiler edinilebileceği gibi, aynı zamanda, tıpkı Sofi gibi olup kendinizi gerçekleştirme yolunda önemli adımlar atacaksınız.
    Felsefi açıdan gelişmek başlangıç için iyi ve keyifli bir adım atmak Sofi’nin Dünyası’yla hiç de zor değil.

    Elimde bulunan kitap Pan yayıncılıktan çıkmış olup;
    Çeviren: Gülay Kutal
    Montaj: Neşet Mut
    Elimde bulunan, eski basımdır ve sahaflarda 10 TL den bulunabilmesi mümkündür.
    Kitabın yeni basım liste fiyatı 18 TL dir.
    Keyifli okumalar..
    Unutmayın; hayat sayfalarda…
    

3 yorum:

modafobik dedi ki...

Müthiş kitap bence ya :)

kahvenin seki makbuldür dedi ki...

yıllar evvel okumuştum. o kadar çok hoşuma gitmişti ki. o kadar yıllar evveldi ki ben tee ortaokul 3. sınıfta idim :)çocuk bakış açısı ve anlama yetisiyle ne kadar okunursa o kadar okumuştum o zamanlar. şimdi bir daha okumak istiyorum, hep içimde kalmıştır edinemedim halen bu kitabı. hatta gideyim yarın edineyim. en yakın zaman da tekrar okuyayım.
sevgiler.

kitaplarlayasiyorum dedi ki...

ne de iyi edersiniz kendinize.. emin olun çok iyi gelecek. bu sefer bir yetişkin bakış açısı taşıdığınız için çok daha büyük bir keyif alacaksınızdır diye düşünüyorum. paylaşımınız için teşekkürler..
iyi günler dilerim.. :)

EMEĞE SAYGI

Aksi ispat edilmediği sürece, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği eserin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde ''alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu'' belirtilmeden ve yazıların linki verilmeden kullanmak hırsızlıkla eşdeğer suçtur. İlgili kanun gereği eser sahibi şikayetçi olduğu taktirde cezai müeyyidesi 3 yıldan 6 yıla kadar paraya çevrilemez hapis, 150.000/300.000 Tl ağır para cezasıdır..