27 Eylül 2011 Salı

Konuşan Balon

Merhabalar…
‘Çocuk’ köşemizin ilk yazısı, Türkiye’nin bu alanda en başarılı kalemlerinden birinin kitabından olsun dedim: Muzaffer İzgü.
Muzaffer İzgü’yle tanıştığımda 6 yaşımdaydım. İlkokula yeni başlamıştım ve o seneki Kitap Fuarı şimdiki TRT binasındaydı. Gittiğim ilk kitap fuarında en sevdiğim öykücülerden biriyle tanışacağımı bilmezdim.
Kitaplar aldık. Ve bir standın önüne geldik. Annem kitaplardan birini seçmemi söyledi ve tercihim Konuşan Balon’dan yanaydı. Muzaffer İzgü’yle orada tanıştım. Başımı sevdi, güldü ve’’ ver bakalım kitabını’’ dedi. ‘’Adın ne?’’
Eve gider gitmez kapağını açtım ve kokusunu içine çektim.
Bunu neden yaptım bilmiyorum. Ama o zamandan beri tüm kitapları koklarım böyle.
Ve başladım ilk sayfasından. ‘Kırmızı balon balonların en üstündeydi.’ diyordu İzgü.
Henüz yeni öğrenmiştim okumayı. Ama sabırsızlanıyordum bir yandan da diğer cümlelerde neler saklı olduğunu öğrenmek için.
O yaşlarda en hızlı okuduğum kitap bu olmuştu.
Pembe Kız ve Konuşan Balon’un sürükleyici, heyecan dolu bir serüveni var.
Tüm bunlarla beraber kitapta ‘paylaşma’nın önemi; en güzel dille, konu bütünlüğüne uygun ve kitabın özüne sindirilmiş bir şekilde işlenmiş.  Çok önemli bir değer olan paylaşma hak ettiği değer ölçütünde karşılık bulmuş hikâyede.
Sevgili Kitap Kurt(cuk)ları..
Bu kitabı okumayı hak ediyorsunuz…
       Elimdeki kitap Bilgi Yayınları’ndan çıkmış olup liste fiyatı 6 TL’dir.
       Kapak ve Resimler: Şükran Sel
       Baskı: Cantekin Matbaacılık Yayıncılık

Keyifli okumalar…
Unutmayın; hayat sayfalarda…

Hiç yorum yok:

EMEĞE SAYGI

Aksi ispat edilmediği sürece, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği eserin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde ''alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu'' belirtilmeden ve yazıların linki verilmeden kullanmak hırsızlıkla eşdeğer suçtur. İlgili kanun gereği eser sahibi şikayetçi olduğu taktirde cezai müeyyidesi 3 yıldan 6 yıla kadar paraya çevrilemez hapis, 150.000/300.000 Tl ağır para cezasıdır..